Flat Preloader Icon
Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

  • Dette arrangement har allerede funnet sted.

Workshop: Strategisk merkevareidentitet

19 september kl. 10:00 - 11:30

Gratis

Selskapet «Virtuous Growth» ved Espen Moen har utviklet et merkevaresystem, som starter med å definere selskapets strategiske merkevareidentitet.

For å utvikle en sterk merkevare må kjernen være solid, tydelig og attraktiv, slik at man kan bygge på en konsistent og effektiv måte over tid.

En sterk plattform for merkevarens identitet vil gjøre det enklere og billigere å videreutvikle en helhetlig og kraftfull merkevare med sterke relasjoner til kunden.

En klar plattform vil gjøre det lettere å skape et konsept for merkevaren, med innovative produkter, effektive markedsføringsaktiviteter, enkel og tydelig kommunikasjon og raskere salg.

En plattform vil også gjøre selskapet tydelig for investorer og samarbeidspartnere, slik at man kan vokse sterkere og raskere!

 

Dette er del 2 av foredraget «Merkevarebygging» med Espen Moen, som ble arrangert på Gründeriet i slutten av august 2022.

Det er ønskelig at dere er ekstra forbered til denne workshoppen, så vi får mest verdi og gode diskusjoner (om du ikke var med på del 1 av dette foredraget, så er det mulig å være med, om du besvarer spørsmålene under før denne workshoppen).

Besvar følgende spørsmål kort og presist:

 

1) Kategori-identitet – Hva er identiteten for merkevaren? I hvilken markedskategori er man i, og forandrer den seg? For eksempel produktgruppe eller kategori.

 

2) Grunn til å eksistere – Hva ville kundene mangle hvis merkevaren ikke fantes? Hvilke behov og rolle har vi for kunden (som ikke konkurrentene dekker)? Hva gjør vi godt for verden?

 

3) Produkter – Hvilke produkter og tjenester er en naturlig del av merkevaren? Hva kjennetegner disse produktene/tjenestene?

 

4) Visjon – Hvilke visjoner har vi for selskapet, merkevaren og kundene? Hvorfor driver vi med dette?

 

5) Misjon- Hvilke oppgaver og endringer ønsker merkevaren å bringe inn i kundens og folks liv?

 

6) Strategiske produkter – Hva er det prototypiske produktet for merkevaren, og som er nøkkelen for å bygge en sterk merkerelasjon til kundene. Det viktigste for selskapskulturen, og mest betydningsfulle for kunden (kan være produktegenskaper hvis man kun har ett produkt).

 

7) Kjerneferdigheter – Hva er kritisk kunnskap i selskapet for å bygge merkevaren og/eller organisasjonen.

 

8) Økosystem og partnere – Hvem er de strategiske, langsiktige partnerne for å bygge en sterk markedsposisjon. Hvordan vil man samarbeide med dem?

 

9) Verdier- Hva er kjerneverdiene som ligger til grunn for selskapet og merkevaren? Hvilke verdier vil man bygge for å skape en spesiell kultur internt og relasjon med kundene eksternt.

 

10) Merkevarens personlighet- Hva er stilen til den er den typiske kunde / person som bruker produktet flittig og med stolthet, og hva karakteriserte merkevarens personlighet / stil? (dette er forskjellig fra verdiene)

 

11) Kjernekunde – Hvem er vår stamme, kjerne kunder og segmenter. Hva er bildet av den typiske kjøperen (refleksjon)?

 

12) Samarbeid og fellesskap – Hvem er de som er medskapere for merkevaren, hva slags Community vil man ha? Hvordan samskaper de merkevaren?

 

Påmelding via linken i dette arrangementet (begrenset antall plasser). Dette er et gratis arrangement for gründere i Sandefjord. Du trenger ikke vært tilknyttet Gründeriet for å delta.

Detaljer

Dato:
19 september
Tid
10:00 - 11:30
Kostnad:
Gratis

Arrangør

Gründeriet